tirsdag 7. februar 2012

Morsomme Afrika

Jeg er alt kommet hjem, men det betyr ikke at jeg har lagt fra meg Afrika. Snarere tvert om, egentlig. Jeg har stadig vært overbevist om at Sør-Amerika var det eneste kontinentet som gjalt for min del. Jeg er nå av en noe annen overbevisning. Afrika er også flott. Og gøy. Og spennende. Og ganske morsomt.

Det er jo en kjent sak at man ikke skal gjøre narr av, eller ha det morsomt på andre kulturers bekostning. I alle fall ikke dersom man påberoper seg å ha et  kulturrelativistisk syn på verden. Det gjør jo jeg. Men nå er det allikevel slik at når man er ute på reise, så ser og leser man endel morsomme ting. Ting man ikke ser hjemme, og som for de som bor der virker natrulig, men som for en fremmed, i dette tilfellet meg selv, virker rart. Videre følger en liten samling. Bare så det er understreket; jeg gjør ikke narr.

 
Åpent fra klokka ti til....tamtam - DET ER STENGT! Gåttabanen.
 
Hvem tar med seg tusj på do, liksom?

Ja, se det. Noen har donert et håndtak. Det må være et flott et, siden det har fått eget skilt.


Her er det! Nico viser imponert frem det flott håndtaket som hadde eget skilt. Vi var målløse.

Ikke drekk og kjør bil...Drinker, altså.



Lengste gjengivelsen av Che Guevara jeg har sett.



Den siste her har jeg litt dårlig samvittighet for. Jeg tror kanskje det er noen kids som har tegna den. Det var bare det at jeg skavett sånn da jeg så den. Han har jo ikke SÅ langt tryne! Men det er klart, er det en tiåring som har malt det, har vedkommende tegnet mye bedre en jeg noengang kommer til å klare, så jeg skal vel ikke være så ekstremt høy på pæra. Mer Afrika kommer. det er nok å fortelle om, tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar