mandag 9. januar 2012

En rødhud beretter

Jeg befinner meg altså, som tidligere nevnt, på kysten. Som nordmenn flest er jeg ivrig etter å få litt farge når jeg reiser til sydligere strøk. I dag morges bestemte jeg meg derfor for å tilbringe hele dagen på stranden. Hele. Det var kanskje litt vel tungt satset med kun ti i solfaktor på baklomma, og ingen til å smøre det kranglete partiet midt på ryggen hvor det  er så vanskelig å komme til. Konsekvensen er selvfølgelig at jeg nå er rød. Ikke på hele meg, men litt sånn ujevnt fordelt på øret, og litt på ryggen, samt at jeg har et linjallrett skille der bikinien har sitttet foran på overkroppen. Kjempefin ser jeg ut, med andre ord, og rødhuden det refereres til i overskriften er altså meg selv.

Det er generelt blitt en tendens at jeg ikke får være i fred her. Er det ikke det ene, så er det det andre. Jeg har en semi-speisa dame fra Windhoek som driver og sender meg meldinger, og fikk søren ikke ligge i fred på stranda i dag heller. Jeg prøver så godt jeg kan å være hyggelig, og merker at jeg har veldig problemer med å bestemt avvise folk - men jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt lei av smalltalk komplett uten innhold.

Jeg lovet flere bilder. Her kommer et lite utvalg jeg fint synes representerer de to siste ukene, hvor mesteparten av tiden var reise med pappa:



Etosha pan. Ørken så langt du kan se. U dont wanna get lost....
Pappa og Andrew, samt mammaen til Andrew - sjefen i crawlen, foran et av husene i en Owambo-crawl, eller craal, som de vel egentlig kaller det.

Oi - javisst...Skal vi bo her???! Resepsjonsområdet i en av de mest luksuriøse lodgene JEG har bodd på i mitt liv...


  <>  Kjøkkenet i en Owambo - craal. Hvem trenger kjøleskap og komfyr når du har fyrstikker? <> 
Struts ute av kontroll:)
 
Jess - kjempetilbud hos begravelsesbyrået. Plukk og betal!
 Jeg kommer på hvorfor jeg ikke er så flink til å laste opp bilder. Det tar helt ekstremt mye tid. Vel - det beste gjenstår fortsatt; alle DYRENE I AFRIKAAAAA:) (utover strutsene, da)

3 kommentarer:

  1. Flooott med noe bilder:)( Fortsett og sende inn). Farin ser så ut som en Erkerutt Trotter må jeg si. Übertight med de lokkkale stammene. Mulig bloggsiden din laster bilder tregt. Eller så kan det hende at modemet på det lokkkale vandrehjemmet du bor i, har fått seg en ORDENTLIG trøkk i varmen:) Mits

    SvarSlett
  2. Lulz med struts! Men over til noe helt annet: jeg stemte i meningsmålingen med mobilen!! HELT web 2.0 lixx.

    Hønk

    SvarSlett
  3. jeg liker stråhytten.
    -Øyvind

    SvarSlett