torsdag 2. september 2010

Onsdag 1.9 - Daddy Yankee pa stadion German Becker - les anmeldelsen HER!

Ikke utsolgt. Mannen fra Puerto Rico, Raymond Ayala, bedre kjent som Daddy Yankee - eller EL JEFE og THE BIG BOSS ankom med sitt crew av dansere og DJ´s igar TEmuco by pa sin Chile-turné "Mundial".  En populaer artist til tross, stadion German Becker var langt ifra utsolgt, og spesielt i VIP-avdelingen var det mange ledige plasser. Det chilenske folk kan nok vanskeligere a underholde en crowden man finner lengre nord, der et mer danseglad folk har bosatt seg. Men de fremmotte stilte med store forventinger og sultne blikk, det er ikke hver dag selveste symbolet pa reggaeton er a finne pa disse breddegrader. Dessuten var hele den lokale fanklubbenpa plass - i hvite klaer og med store bannere for a aere sin store helt.

Den som venter pa noe godt......De fremmotte matte smore seg godt med talmodighet, for THE BIG BOSS vet definitivt hva hans opptreden er verdt. Han lot publikum vente i gode to timer foer han endelig entret scenen. Da var det enda godt det var bade kaffe og completo a fa kjopt, samt flagg og hodeband man kunne glede seg over mens man ventet. Etterhvert oppstod det noe misnoye i mengden, noen hadde nok gjerne sett at man bod pa en oppvarmingsartist. Det gjorde man imidlertid ikke, muligens for ikke a stjele oppmerksomheten fra hovedpersonen.

Leverte. Men da THE BIG BOSS endelig entret scenen, var all misnoye glemt. Stemningen stod i taket da han apnet showet med "Descontrol" etterfulgt av "Lo que paso paso?", og videre kom klassikerne pa lopende band - "Rompe, rompe", "Solido" og naturligvis "Gasolina", for a nevne noen. Og selvfolgelig ikke en konsert med THE BIG BOSS uten et mobilshow - av med alle lysene og manos arriba med mobiltelefonlysenen tent. Og deretter matte publikum opp med sine medbragte kameraer, og knipse med blits. En fest i seg selv a observere all blitsen som flashet over den morke scenen - bare en artist som Daddy Yankee kan skape slik stemning.

Arrogant. Men selv om publikum moret seg, og alle de viktigste sangene ble fremfoert, er det ingen tvil om at rapperen fra Puerto Rico fortjener sitt arrogante rykte. Etter knappe 45 minutter avsluttet han, noe som ma kunne sies a vaere kort levert. Pa publikums oppfordring kjorte han ett ekstranummer, foer han forsvant ned i gulvet pa sitt Daddy Yankee-vis, med en enkel forklaring: na gadd han ikke mer. Sa forsvant THE BIG BOSS for oynene pa et halvtilfreds Temuco-publikum, som dagen etter vaknet opp til meldingen om at konserten de hadde vaert pa hadde vaert a hore over hele byen. Til syvende og sist var det nok verdt ventinga, pa tross av noe kort spilletid - ingen vet nar EL JEFE igjen finner veien hit, og hadde vi det morsomt? Ja, det hadde vi.

7 kommentarer:

  1. Bilde av telling forventes lagt ut snarest. Regner med at denne vanvittig innovative danseteknikken feier over Chile som en virvelvind..

    PS: el jefe teller åpenbart på det bilde som lagt ut, men er tydelig ikke ferdig opplært da han holder på med begge henda samtidig.

    SvarSlett
  2. EL JEFE teller slik han vil - ferdig snakka! Folk stiller sa hoye krav til bildeutlegging. JEg kan jo ikke at bilde av meg selv nar jeg teller...Det var en annen her som onsket bilde av Hernandos Gym - jeg skiller meg liksom nok ut der om jeg ikke skal fly rundt med et fotoapparat i tillegg. Men jeg skal ikke vaere vanskelig - gi meg litt tid sa skal jeg se hva jeg far til. Tellegrevling ass.

    (Jeg lo forovrig veldig da jeg leste kommentaren,. sa pa tross av at jeg kan virke oppgitt er jeg ikke det. Adrian sitter i boksern sin og skjonner ingenting av hva jeg ler av:)

    SvarSlett
  3. Sitter Adrian i bokseren sin? What! Anette er i sjokk! Kan det faktisk hende at han gjør et fremstøt og er keen på deg, Hi? Pass deg for ham! Jeg kjenner at det er godt at din gode mor snart kommer og lærer Adrian en lekse og gjør dere til riktig så gode venner... For selv om han ikke går ut av huset og sitter i bokseren er det sikkert mye godt i ham. Jeg er helt sikker. Og Gudrun finner sikkert så mye godt i ham at du slutter å irritere deg over ham. Fullt og helt.

    Jeg på min side har nettopp funnet ut at jeg mister mammas pakkekalender i desember. Det er tungt å takle. Lurer derfor på om jeg skal spørre om den kan sendes til chile? Den ble tross alt sendt til ecuador i sin tid. Derfor er det nå beleilig å spørre: Har du skaffet deg en casilla? Evnt kjenner noen som har en postadresse? Jeg tror det er på tide at du skaffer deg en.

    SvarSlett
  4. legg merke til ordet "god"(og i andre former) i innlegget over.

    SvarSlett
  5. HI: jeg har altså vært på ferie, og må innrømme at jeg ikke har lest innlegget om Adrian før nå - ETTER at jeg skrev den lange mld om godhet og han og det meste.. Derfor; det er jeg er sikker på at Gudrun kommer til å gjøre er å sette ham i sving. Ikke på en sjefete og uhyggelig måte,nei- på en slik måte at han rett og slett blir så glad i deres doble latter at han går på med liv og lyst! Din mor tar Adrian-saken. Jeg er sikker. Du sprekker ikke i oktober. Mamma kommer og rydder opp.

    (og om hun ikke skulle klare det: da kommer jeg og blir sjefete og scary i desember.)

    SvarSlett
  6. Jeg har bestemt meg for a takle det pa en voksen mate og ta det opp med ham idag. Det tippet nesten over for meg igar sa dette kan ikke fortsette....

    SvarSlett
  7. Hønk her.

    Anette er lættis som ikke greier å skrive navn...

    Lykke til med å ta det opp. Det bir vel like vellykka som da en viss gangzter prøvde å få grevlingen og gamlingen til å vaske kjøleskapet sitt.

    Hurra for 8 september!!!

    SvarSlett