fredag 20. august 2010

Kolombianske kuriositeter, del 2

Haha. HAHA! Jeg vet, jeg VET at folk tror at jeg har glemt at jeg la inn et innlegg som het "Kolombianske kuriositeter, del 1" - og dermed ikke har tenkt til a folge opp med noen del 2. Det stemmer imidlertid ikke. Dette har gnagd pa meg en stund na. Jeg onsket a runde av Colombia med en bildeserie, men det tar sa forbasket mye tid a laste opp bilder. Men idag tar jeg affaere. Jeg gir dere herved et lite stykke Colombia, om jeg sa skal vente hele dagen:



































JAvisst - se det! Dette ble jo ganske saftig hulter til bulter. Nesten som i butikken til han som plystrer sa godt ( her kreves det at man har sett pa "Uti var hage", forste sesong, skal man ha noe grunnlag for a forsta hva jeg sikter til. De som kjenner til dette ler, forhapentlig). En rask oppsummering, bilde for bilde - jeg begynner pa toppen, til venstre, fortsetter med bildet til hoyre, og videre neste til venstre - etsetretsetra:

1. Paola setter et potetflak med majones og ketsjup (de blandet det til en egen saus de kalte salsa rosa....) til livs pa sin tantes femtiarslag.


2. Jeg fikk bli med i femtiarslaget. Alle matte ta bilde foran kaken. Legg merke til ballongen oppi kaken - det var min gave:) Fra venste: Hilde, tante, Paola, Andres



3. Paola pa fotballkamp. I Cali var der to lag som var omtrent like gode, og alle kranglet om hvilket som var best. De gronne, som jeg ikke husker hva het, var paolas lag, og ble dermed ogsa mitt.

4. Mer femtiarsdag. En skikkelig Colombiansk feiring hvor det er obligatorisk a danse - for alle.

5. Jeg spiller det alreite froskespillet jeg vant alle gangene, ved Laog Calima.


6. Calis versjon av "Berget det blaa" - eller Stabaek support som de muligens kaller seg na?!



7. " Gleden over en lav pris kan ikke kompensere for den sure folelsen av darlig kvalitet" - he, mannen som har valgt seg denne plassen a sove har muligens fatt kjenne dette pa kroppen.



8. Bruno, min yndlingshund, har jafset i seg noe fór.



9. God stemning pa SALSATEK.



10. God stemning i enn CHIVAS.



11. Mer bursdag - bilde uttafra

12. Mer chivas

13. Pa skolen. Fernando, laereren min, til venstre, og Harold, lederen av skolen, og forovrig verdens triveligste fyr, til hoyre.

14. Paola pa en skjonnhetssalong. Det var goy. Vi satt pa rekke og rad, og fikk fikset neglene pa bade hender og fotter - omtrent slik som i den musikkvideoen "Bugga Boo" - og selv jeg med de bittesma neglene gikk ut derfra med et bukbart resultat.
15. Topp stemning i dyreparken!

16. Jeg beviser herved at det ikke var tull at Bruno ville ligge OPPA alle tingene mine. Her har han funnet seg godt til rette oppi alt mitt rot. PUS!

17. Noe uenighet hersket det rundt hvorvidt Santos var det riktige valget da det skulle avgjores hvem som skulle styre landet etter presidentvalget.

18. En forsker studerer noen interessante funn pa en kaffeplantasje i Salento (Han var dessuten veldig flink til a greie ut om de interessante resultatene han kom frem til.)

19. Pa skolen igjen. Loli, sekretaeren pa skolen, og Hilde, som dere kjenner.

20. Hilde og hestene er klare for fotballkamp!



21. Andres er talmodig og danser med en tommerstokk pa salsatek.

22. Mye hoy lyd og sprakvansker setter en effektiv stopper for en flytende kommunikasjonsprosess - men pa salsatek er jo salsadansing det viktigste:)

Jeg ser jo na, etter a ha brukt hele formiddagen min pa dette, at blogger opptrer likt som det forbannede program Dreamweaver. Dermed virket ikke min strategi - man far bare telle seg frem til det bildet man matte ha interessa av a vite noe om, for na har jeg andre ting a gjore. Jeg har et RUT jeg ma plukke opp, nemlig....

5 kommentarer:

  1. Kjære HI! Endelig har jeg satt meg ned med en god kopp te- akkurat som gamlingen bruker å gjøre - og lest mange blogginnlegg som jeg har gått glipp av i sommer. Elsker den lille referansen til Tidsrommet-tiden og ellers alt mulig annet jeg måtte finne på å le av. I dette innlegget likte jeg spesielt godt avslutningen med det lille spenningsmomentet; fortsettelse følger fort, håper jeg?

    Men, denne kommentaren skal egentlig handle om noe helt annet.
    Nemlig bloggens utforming.
    Ja, jeg ser du har valgt et fly som bakgrunn.. Greit, det får vel gå.

    Men jeg ser også at du ALDRI kommenterer kommentarene dine. Jeg hadde håpet på at dette skulle bli nok en kanal for meningsutveksling om ditt liv; spørsmål ble stilt og besvart, påstander påstått og latter utstrødd. Vi mangler din stemme i form av replikker på innleggene- og alle andre som nok lar være å kommentere fordi du aldri gir noe respons.

    Kan du løse dette problemet?
    Jeg har ikke diskutert det med grevlingen, men jeg er sikker på at han er enig. Gamlingen bryr vi oss ikke om, og iallfall ikke kosedyret hans.
    reven (den som har byttet plass med apen) lusker også rundt her, det er jeg sikker på.
    Ellers: jeg savner LATTEREN din
    - stemmeklipp??

    SvarSlett
  2. :) Konstruktiv tilbakemelding er flott! Litt av greia er at det tar neg sa enormt mye tid a skrive disse innleggene at jeg ofte foler meg litt ferdig med det nar jeg avslutter. Jeg har dessuten folt at ingen leser det jeg eventuelt svarer - derfor har jeg ganske enkelt latt det vaere. Facebook og skype til toveis-kommunikasjon, blogg til historefortelling og enveiskommunikasjon - katsjaiii(dette er et goy ord jeg har laert i Chile, som betyr "skjonner du"? - og, ehm, siden det hender at jeg ikke forstar har jeg og dette ordet laert hverandre a kjenne!)

    Videre er jeg enig i at det kunne vaere morsomt med meningsutveksling og latterstroing - sa kanskje jeg skal ta meg sammen og begynne a svare - Mats vil jo blant annet kjope filmrettighetene, hvilket jo kunne vaert kilde til mjange interessante diskusjoner vil jeg tro.

    dt med flyet skjonner jeg ikke - har du et problem med det? Det er jo RIGHT ON TARGET, PAL!
    Nar komemr du pa skype? Jeg sjekket na, og du er ikke der:( Mihiiiiiiiii

    SvarSlett
  3. Flotte bilder da! Mamma syns du ser ut som en filmstjerne-HYL!!! Og dere andre må vite at nå har mor bestilt billett; og tar "MITT LIVS REISE" to første uker i oktober! Reiser rett og slett på min 60-årsdag!!! Så det så...:)

    SvarSlett
  4. Hi og Mamma: God tur, Gudrun! Det blir jo helt fantastisk!
    Hi: svært spennende med meningsutveksling. Jeg har alt en; hvem tenker mats at skal spille din samboer? Jeg melder meg gjerne til å se på tv og spise potetgull!!

    SvarSlett
  5. Hvem er det som vil snike til seg beste rollen? Jeg ma dessuten i forhandlinger om filmrettighetene forst, det gjelder a sorge for a fa i boks en skikkelig kontrakt - ikke noe viss og vass:) Jeg fikk dessuten ryddet opp i hvem som hadde utsatt noe pa min rettskriving men savner fortsatt tilbakemelding fra andre - et par ovale sko og deres eiere, eller et par ovale sko og dets eiere? Altsa "PArets" eller "Skoene"?

    SvarSlett